1 okt. 2008

Skit

Tyckte detta passade på vår lilla vovve.......

Ja, da har jag varit på kontroll............ svulsten har växt......så det blir ny kur till veckan, när vet jag inte.........Så har den blivit så stor att den täpper till tarmen.........så legen bad mig vurdera å lägga ut tarmen...........Detta blev som en sjokk.......men jag vet om en del som hat gjort det....det är å väldigt vanligt med denna diagnosen...(eggstokskreft).......:( men kan man få bättre livskvalitet, så är det å viktigt......känner mig mycket starkare nu, än jag gjort innan tidigare kurer......så det bådar gott.....både fysiskt och psykisk...........men det är ändå jävl....... å få denna beskjeden.......har ringt mina barn, det var inte lätt, ej heller mina gamla føräldrar och tante......


Men jag kjänner mig "stark som sagt va", så detta ska gå å............


Det å lägga ut tarmen, så menade läkaren att det var bättre å gøra det nu och inte i en akutsituation.......... men jag fick lov å tänka mig om............må bara samla mina tankar.........

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære kjære deg.
Jeg har lest litt på siden din av og til, og i dag fikk jeg virkelig behov for å sende deg noen ord. Jeg føler virkelig med deg, og syntes det var fryktelig leit at svulsten din var vokst. Det er desverre ikke så mye mer jeg kan si, men håper du har gode venner og familie rundt deg, som du kan prate med og som tar godt vare på deg nå og framover. Jeg blir også så sint, fordi denne sykdommen er så utrolig urettferdig! Jeg fikk selv eggstokkreft i januar, og har mange ganger vært sint og lei meg.
Ønsker deg alt alt godt videre, og ber og håper for deg.

Med hilsen fra Stavanger

Anonym sa...

Kjære Mia,
Dette var leit. Har virkelig tenkt på deg i dag, hvordan det gikk. Ja jeg skjønner godt at dette kom som et sjokk. Selv om man er forberedt på at svultsen kan ha vokst, så er man ikke så forberedt likevel når man får høre at det betyr ny kur og helst utlagt tarm. Men du er sterk Mia, som du selv sier, nå både psykisk og fysisk. Dersom din livskvalitet blir bedre med utlagt tarm så må du bare gjøre det. Ny kur vil vel bety at de skal prøve å minske svultsen, og klarer de det så kan jo tarmen legges tilbake igjen. Du må bare tenke at det er midlertidig, lettere å tenke på det da kanskje. Ellers så ser jeg at du har kjøpt så mange fine stoffer som passer godt sammen. Jeg tenkte faktisk på deg i helga da jeg var i Amsterdam. Vi var på et marked der, og i en bod hadde de slike bunker med stoffer som passet sammen. Dette skulle Mia ha sett tenkte jeg.
Sender deg mange mange gode og varme tanker.
Klem fra Kirsten