2 okt. 2008

Mina små "gutter"och en stor "gutt"










Här kommer bilde på mina två små "gutter".Kenzo lille vovven var så god igår, jag och han kørde till Ullevål, han låg i bilen när vi var hos legen, men jag klarte inte å køra hem, så gubben kørde mig hem, så när vi kom hem, så måtte jag på do, så gubben släppte ut kenzo, men han hade inte tid med han så han løpte in till mig och slickade mig över allt han hade hørt mig gråta i bilen hem........efter åt så drog gubben och Kenzo å hämtade den andra bilen på Ullevål.....det var den stora lille gutten min, den andra är en liten kanin som heter Pelle, den køpte vår son när jag blev dålig -05. Han är å så god, innan vi fick kenzo, så hoppade han runt mer på hytta, han gør det nu å, men inte när Kenzo är där. Nu ligger Kenzo och sover i korgen sin. Ha en fortsatt bra dag, jag samlar alla mina tankar, samt en bamsekram till alla som läser min blogg. Den stora "gutten" hjälper vår dotter han var så snäll igår när hon kom ut till han, han tyckte bara det var konstigt att han inte fick mat, han är väldig glad i mat....hihi. Det var en liten berättelse om hur djur kan hjälpa oss, dem førstår mer än vad man tror.

Mia


2 kommentarer:

Anonym sa...

Dyr betyr mye mer for oss enn hva vi kan tro, de kan gi oss en støtte som ikke folk kan tro.

Så fine gutter vi har sammen;) Litt forskjellige størrelser. Klem

Anonym sa...

Hei Mia,

Ja, dyr betyr utrolig mye. De som sier at dyr ikke har sjel, kan ikke ha hatt nærkontakt med et kjæledyr noengang.
Jeg glemmer aldri vår golden retriever Barro. Vi hadde ham i nesten 11 år, og han hjalp meg igjennom noen av de tyngste årene i mitt liv. Ja, jeg ville aldri ha unnvært de årene, nettopp p.g.a. all gleden sammen med Barro. Timesvis gikk vi tur i skogen og koste oss sammen på stabburstrappa på gården min mor kommer fra.
Han forsto ALT.
Nå kan jeg ikke ha hund her i leilighet i 3. etasje, men jeg har bilder av Barro overalt og masser av gode minner.
Gled deg over dine herlige gutter!!

Klem fra Sissel