13 mars 2009

Hej hej allihopa!!


Ja, då har ännu en vecka snart gått....tiden går fort....har inte orkat å blogga, vet inte helt vad jag ska skriva.......syr lite...men orken vill inte komma tillbaka helt..........vi ska till fjälls igen.......har fått time hos gastrokir. den 20 mars....det ska bli bra, så jag kan bruka min energi på andra saker än å tänka på stomien, som inte vill som mig........det är lite jobbigt att man må lägga sig å få in prolapsen, efter en stund som man varit uppe och gått eller suttit vid symaskinen en stund.....så hør ni om någon som lägger sig ned på golvet en stund i olika butikker, så är det bara mig =)....... tycker allt är jobbigt nu, har en liten dålig period......vill så gärna ned och hälsa på i Sverige......men må tänka på mina gamla føräldrar......inte lätt før någon av oss.....så jag hoppas att efter nästa fredag,jag vet mer om dem kan hjälpa mig med stomien.....så får vi ta det där efter....
Usch detta var bara trist :(.....nej nu må jag tänka positivt igen.........får se vad jag ska dra med av tyg till fjället......kanske bäst å dra med det sista av sykurset......så jag blir färdig med hemläxan, Bente gav oss.......tror inte jag vågar å komma på tisdag om den inte är gjord eller hur Bente.......hon är sträng =)......
Ha en fin helg
Kram till alla!!!! klarar inte å hälsa till alla personlig som skriver här på min blogg, men jag är glad før varje ord ni lägger igen.......
Mia

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære Mia

Så vondt å høre at du sliter for tiden. Det er ikke bare bare å ha alle de plagene med seg i hverdagen. Håper inderlig at de kan hjelpe deg med stomien. Slik skal det vell ikke være.
Den prolapsen er og vanskelig i tillegg til alt. Er vondt.

Skjønner og godt at du har lyst til å komme en tur til Sverige. Nei ikke lett for dine foreldre dette. Er utrolig vondt for foreldre å se at barna ens har det vondt.

Jeg skal boinke og be om at ting retter seg for deg Mia. At alt begynner å fungere og at energien stiger i kroppen din.

BOINK BOINK.......

Jeg har det ganske bra for tiden. Litt sliten i dag etter en fin dag i går sammen med min kjekke og snille sønn. Og revy etterpå med Hege Schøyen og Øyvind Blunch (vet jeg skriver navna feil).

I dag skal jeg hvile!

Har vert og sendt en liten pakke til datteren min i Trondheim. Er stas å få en liten hilsen hjemmeifra av og til. Jeg er en ordentlig hønemor. Skulle gjerne hatt alle tre barna godt beskytta under vingene mine hele tiden. Men man må slippe dem når den dagen kommer. Nå er de voksen og har forlatt redet. Men er altid velkommen hjem når de trenger meg eller ønsker det.

Jeg ønsker deg god tur på fjellet Mia. Prøv å slapp godt av.

Hilser til alle dere andre og ønsker dere en god helg.

Klem Gunnda

Anonym sa...

Hei Mia

Hmm Livet er ikke for amatører nei.... Håper du får orden på stomien , det der er jo bare tust jo. Prolaps er noe skikkelig dritt,nei er det rart humøret går i bånn ,bare en av tingene hadde vært nok .
Stå på Mia .....ting ordner seg , plutselig er du i Sverige også :-)
Du må kanskje bare vente bittelittegranne slik at du har en mulighet til å sitte i bilen hele veien ...(det ville se bra komisk ut om du la deg i veikantene :-))

Og i dag er det Soooool som gjør at det blir mindre snø .
Jippiii !!

Ha en deilig helg på fjellet med symaskin og stoffer og hjemmelekse

Kleeeeem til alle dere andre

Heia Mia og kjempeboink fra Magnhild

Mia sa...

Tack..ni är för "goa".... (det är skånskt)Ja, du det hade varit noe och stoppat på E6... GOD HELG till er alla.....
Kram..... oj nu kommer gubben snart å jag är inte färdig........

Anonym sa...

Hei Mia og alle dere andre!
Synd stomien din ikke funker som den skal og prolaps i tillegg!! Jeg sender herved over litt energi i alle fall, slik at du får koset deg skikkelig på fjellet, og kommer deg til Sverige snart.

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe, men det har vært så mye annet i hverdagen min, men fulgt med det har jeg, og tenker på deg gjør jeg. Nå er det godt med helg, skal kose meg med barnebarnet mitt i morgen, han skal ligge over, snart 2 år og babler i vei, noe forståelig og noe ikke. Han har utrolig mye å fortelle a bæsta. Han ramla ned trappa i går, men det gikk heldigvis bra. Ellers så håper jeg på finvær, slik at jeg kan holde på litt ute og rydde i blomsterbed. Her spretter det frem både det ene og det andre, så det hadde vært greit å fjerne det som er vissent, ser litt mer ordentlig ut. Og så har jeg tenkt å plante noen påskeliljer i ei krukke ved trappa. For nå er det VÅR!!!
Ha en riktig god helg alle sammen.
Klem fra Kirsten

Anonym sa...

Hei Mia!

Eg håpar du får ei god helg på fjellet, og at du får det betre med deg sjølv! Fjellufta er god veit du, og litt "høgdetrening" kan jo gjera godt!
Det var godt å høyre at du har fått time og skal sjekke stomien, så kan du roe deg etter det - og etterpå det tek du til Sverige. Plutseleg er du "oppe og går" igjen! Du har "guts" til det veit du! Dette er ein liten bølgedal, og snart er du like god igjen. Sender over resten av energien min!
Haha, det er ikkje mykje; har fått ein forkjølelse som tek det meste av energi og som er innmari irriterande når det står på.

Sit i ein stol og blir meir og meir kriminell - lærer mykje av gode krimbøkar :-)

Kos deg i helga, ta vare på deg sjølv og la andre ta vare på deg, og!
Klem frå Gro

Jona sa...

Hei igjen!

leit å høre at du ikke er form om dagen, Mia :'( Håper du føler deg bedre snart. Prolaps er forferdelig vondt har jeg skjønt! Og boinker for at de snart må få orden på stomien din!
Ja, det må være tøft for foreldrene dine at du er dårlig. det er enhver forelders mareritt det..

Jeg prøver å sende deg litt positive tanker, energi og kraft! Har ikke så mye energi selv da, men kanskje den økes igjennom luft på vei til deg, hehe.

Gunnda, så deilig du har det bra om dagen. Det er godt å kunne gjøre litt morsomme ting, og ha noen gleder i hverdagen. Det gir energi det og, selv om man er kjempe sliten etterpå.
Kjenner at jeg trenger å gjore noe morsomt jeg og nå... Skal se på innspilling av Senkveld 2. april, det kan jo bli gøy!
Kan tenke meg Hege Schøyen og Øyving Blunck er artig ja! :D
Koselig med liten pakke i posten for datteren din da!

Så heldig du er som har sol, Magnhild. her blir det da bare mer og mer snø!!!! Men i dag er det gasnke mildt, så den har synket sammen litt. Jammen meg godt.
Tror ikke det blir noen vårblomster før langt uti juni jeg her :( Heldiggrisen Kirsten. ja, ja, får kjøpe noen i butikken da. Bra det gikk bra med barnebarnet ditt. Skjer mye rart i den alderen og. Blir ei trivelig helg for deg da, med han på besøk :)

Jeg gleder meg til datteren min kommer hjem fra marokko i natt!! Jippi!

God helg til dere alle sammen

Klemmer fra Jona