1 sep. 2008

Island

Nu har vi varit på Island! En fin tur, men oj vad det regnade och blåste. Reykjavik såg helt annorlunda ut än vad jag hade tänkt mig, kanske inte helt till den´s førdel.... men vi badade i den Blå Lagoon,( http://www.bluelagoon.com/)det var härligt,samt var vi på en spektakulär restaurang The Pearl (http://www.coupons.is/perlan/dining.html), gubben var på kurs så vi var många ca. 200 som skulle ha mat samtidigt, det tog sin tid, men gott var det..... så var jag og på europas størsta quilte butikk..Virka....blev køpt endel tyger...det var lite billigare där än här.....

Så var vi en tur runt Island på Lørdagen 6 timmar....fick sett mye......Strokkur spruter ikke så høyt, bare 35 meter på det "beste", men til gjengjeld spruter Strokkur mange ganger i timen, året rundt. Strokkur er nå den største turist-atraksjonen i Haukadalur, men hvis en ser seg litt rundt, er det også mange bitte-små geysirer som spruter bare noen centimeter opp.

samt ett vattenfall och mye annat.....vädret var ganska bra då...men vi så inte Hekla den låg i molnen...... kommer bilder senare.. :)

Men allt gick bra med mage och allt, tror magen är mycket psyket på mig......... smärterna har og blivit bättre :)
Tack till alla som är inne på min sida.
Kram
Mia



1 kommentar:

Anonym sa...

Gleder meg til å se alle bilder:) Klem