8 maj 2008

Veckan som var

Ja det som skulle varit en härlig helg, blev bara tull. På lørdagen når jag skulle på kurs,som vanligt på Kathrines quilte stue, och kurs leder Bente. Hade jag en känning av lite feber 39 grader, men kände mig ganska bra, räknade på fingrarna, ska gå ska inte gå............:) Tog en paracet 1g. Nej jag vill på kurs, blir jag dåligare då drar jag till Ullevål.
Kurset gick bra, märkte att jag var trøtt, men vi hade det jätte skoj, blev nästan färdig med toalettmappa, syr resten när jag kommer hem, tänkte jag, men det blev det inte till. Kjøpte også på lørdagen litt nytt stoff, tänkte å sy en ny toalettmappe til på søndagen när man har den färsk i minnet.
Men på søndagen vaknade jag med lika høg feber, kom och gick. Då ringde jag Ullevål.
Så bad dem mig komma, och ta nya blodbrøver. Dro dit träffade min favorit sykepleier Katrine,(som var hos mig när jag var som dåligast). Det var gott å se henne där, berättade før henne om gårsdagen, hon bara lo, och sa typiskt mig, fick tatt prøver, skulle få svar om ca 1 time.
Jo då jag hade det japanska teppet mitt med mig, så jag satt och sydde runt applicationerna, dom andra pas.såg lite rart på mig, men sitta bara rätt opp och ned det klarar jag inte.
Så kom legen alla blodprover var bra (som dem ska vara innan kur), infektions prøven var høg, men inte alarmerande høg. Men han ville da lägga mig in på avd. nej dottern min kommer ikväll från Sverige, så vi ska ha en mysig vecka sammen, jag har inte tid till detta, skulle ha antibiotika intrav. Var rädd før att det kunde utveckla sig en infektion, när kroppen är så sliten av alla kurer. Så da blev det avd.
När Katrine føljde mig opp på avd, så sa jag till henne att skulle kommit igår isteden for å dra på kurs, nej hon menade att jag hade gott av kurset.
Men febern gav sig inte, den gick i bøljer hela tiden, allt från 37,2 till 39 grader, men infektionsprøven gick ned, så det var bra. Men min sjukdom kan ge feber om det är aktivitet i svulsten, det har dom sett tidigare, typ vid cellgift beh. Frågade läkaren om det var pga. att den växte igen, nej men att den krympte, så då är det det.:)
Så i tisdag fick jag komma hem, med antibiotika, det var gott, men orkar inte mycket, men gott å ha Anna hemma några dagar till.
Det blev lite rart, Petter dro från hytta raskt, Andreas blev med før å passa på mamman sin, ja vad gør man inte när man "känner sig ensam". Men nu børjar livet å bli normalt igen. Andreas tillbaka på fjället och snøn. :), men det var gott å ha alla runt sig en stund. :)

Detta blev långt.
Bamsekram från
MIA

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Mia!

Håper formen er bedre. Vil ønske deg en riktig fin helg!

Klem Wenche