21 maj 2008

Det går framøver!


Hej! Jo det går bättre och bättre dag för dag!!!! Har inte haft feber på ett par dagar nu, så penicillinen har hjälpt. (:,) Var på kurs i mandags kväll hos Heidi, det var sista gången, tog buss och trikk ned, så hämtade gubben mig, tack och lov för det, da var jag helt slut. Men va gør man inte før å lära sig å sy i glidlås, på en lättvint måte, typ i sminkepunger mm.
Men pusten är fortsatt lite tung om jag går mye, så jag må väl børja å träna opp mig igen, när detta är över.
Jag blir så irritert over en del folk, som bara sitter och klagar over, hur mycket dem har å gøra, på jobben, fritid, køra barn hit och dit. Men jag kan ju inte resa mig opp och si var glad før det, man vet ju inte vad morgon dagen, bringer.
Det var som när jag blev sjuk, hadde precis blivit butikksjef, glad över det, så gick det 6 månader , så blev jag sjuk, sen har jag inte jobbat. Man kan inte säga att man blir rik av rehab. pengar. Men klart ett nytt syn på livet.
Så jag är så glad att jag en dag på høsten -07 tog en tur till Kathrines quiltestue, och fick lyst å børja sy igen. Samt att jag børjade med ett nybörjare kurs med Bente. Det var så jag fick mitt "nya" livselixir. Har gått flera kurs med Bente, så jag hoppas det blir fler till høsten. Sen har jag gått hos Heidi, med hennes små ting. Så nu glädjer jag mig till sommaren, då ska jag gøra färdiga alla stora projekter, typ Bentes blå tepppe.
Ha en riktig fin dag.
Kram
Mia

1 kommentar:

Anonym sa...

Man vet ikke hva man har för man mister det.
Flere burde tenke over sin livssituation og väre glad for det man har. Lev livet mens man kan:) Klem datter