9 apr. 2009

PÅSK




Nu vill jag önska er alla en riktig GOD PÅSK!!!
Gro, hoppas det går bra att hålla hunden i ro...inte lätt med en schæfer......
Magnhild, lurer på sammen med Gro fick du stort påskägg.....till ditt påskgodis...Kirstin spännande med bröllop...skoj å ha en kjole ingen annan har.....lurer på hur det går før Tutta utan sin data.......
Själv har jag en morgonstilla stund med kaffen min...alla sover...ja , inte Andreas han är i backen och preppar... opp kl 5 eller6 imorse.......vännerna från Sverige har kommit...mysigt....
Formen är bra.....gør det jag orkar=)=)=)
Kram till er alla
Mia

9 kommentarer:

Jona sa...

Så fint du koser deg på hytta med gode venner og syinga di. Teppe du har sydd var utrolig vakkert. Nydelige, glade varme sommerfarger. :)
Glad formen din er bra. Det er godt å høre. :)

Litt stille fra meg om dagen og. Er ikke helt i skrivehumør, men det tar seg vel opp igjen. Pasken her er stille og rolig. Vi skal bare være hjemme, og slappe av. Litt kjedelig og, hvertfall nar det bare er gråvær.
Mye av snøen ble borte av regnet i går da hvertfall. Det hjelper jo litt.

Håper alle sammen som titter innom her har det bra. Blir vl forhapentligvis litt mer liv her igjen etter påskeferien :)

God bedring til hunden din, Gro.

Jeg koser meg og med marsipan, Magnhild. :D

GOD PÅSKE

Klemmer fra Jona

Anonym sa...

Hei Mia, og Jona!

Så fint at formen er bra, Mia, Håpar du kjem i modun, du også Jona.

Nå er hagen snart raka ferdig, masse snøklokker, blåveis, kvitveis, vårpengeurt, krokus og noko blå som eg ikkje hugsar namnet på :-).

Hunden, Odin, er mykje betre, og nå byrjar utfordringa: halde han i ro. Han vart veldig fornærma når mann og datter reiste på skitur i dag. Uten han!
Det er ikkje mange som seier nei til marsipan her i huset.....dvs det er ikkje fare for at den skal ligge for lenge i skapet.

Magnhild; vi ventar framleis på å høyre storleiken på påskeegget :-)

No ventar eg eldste dotter og mann heim.
Ha det godt alle saman og gode påskedagar med avslapping og kos!

Helsing Gro

Anonym sa...

Jona,

det skulle stå modus i kommentaren min....fingrane går fortare enn vettet...

Gro

Anonym sa...

Hei Mia

Vil ønnske GOD PÅSKE til ALLE :-)

He he Gro ...Veska går ikke oppi påskeegget,og påskeegget får ikke plass i veska .

Marsipanen hopper opp av egget og vil ikke være der .....(underlig sak det der ) Det har vært fantastisk ute i sola ,dessuten ser men ikke vinduene når man er ute og snur ryggen til , ha ha ha .

Kaffien smaker bedre ute og det gjør igrunnen et glass rødvin også.

Akkurat nå er det overskyet og jeg skal krangle litt med symaskinen .
Jeg skal sy nytt trekk til noen armlener til en gammel bil .
Har sprettet opp stoffet og laget mønster så nå er det "bare" å få sydd det sammen . Har lovet å lage en kake i dag også .

Håper dere andre har det bra ,tar livet med ro og koser dere .

Stort påskesmil ,boink og klem
fra Magnhild :-)

Anonym sa...

Hei Mia.

Ja nå er påsken på hell. Vi kom hjem i går kveld, kjørte i litt kø,
men siden vi kjenner veiene så godt, så kjørte vi to omveier, slapp unna de verst køene.
Vi kommer alltid hjem føre tida, det er oss det. PO drar tilbake i morra tidlig.

Jeg har mye å gjøre, skal også passe minsten. Min venninne ble syk på hytta, så de reiste
hjem torsdagen, hun måtte ha antibiotika. De reiser om noen dager på ferie til Egypt.
Det gikk fint å være uten pc, for vi har hatt så nydelige soldager. Spilt kort og yatzy på kveldene, tiden har gått fort.

Men, nå var det deilig å komme hjem til våren. Her var gressplenen bar;) Det regner her nå, men alt er bedre enn snøvær;)
Vi skal jo på jentetur til fredda’n, opp i snøværet igjen... Men det må jo bli artig o:)))

Fint å lese at du har det bra! Det er igjen veldig pent det du syr, utrolig vakkert det teppet i rosa og grønt!!

Ønsker dere alle med Mia i spissen, en flott uke!! Klemmer og boink fra Tutta

Gunn sa...

Hei igjen Mia og hei dere andre:)

Nå er det lenge siden sist. Skriver bare noen få ord nå for å hilse på.

Ja så var denne påsken over. Tiden går så fort. Vi har vert på vestlandet på hytta vår noen dager. Det var koselig selv om været ikke var så bra.

Håper du har det bra Mia!

Ønsker deg en fin mandags kveld.

HIlser til alle!!

Klem Gunnda

Anonym sa...

Hei Mia,

er du tilbake "in town" - eller har du tatt ei oval påske? Uansett, eg håpar det går bra med deg.

Eg var på jobb i dag, skulle ønske lengre påskeferie....ei veke til hadde gjort seg, kanskje i varmare strøk. "Der skulle vi ha vøri Kal, vi skulle reist i fjor"

Ellers har eg opplevd noko rart i dag, har hovna opp rundt øyra. Kan likne litt på Miss Peggy ;=) Hm. Det gjere vondt i kjevebeinet/kjevemusklane. Tru om dette er stress, at eg spenner musklane så dei vert "sinte"? Må vel kanskje ta ein tur til medisindama mi. Viss det ikkje gir seg må eg få greie på kva dette er.
Det var klaginga.

Hagen er ferdig raka, blåveis og kvitveis storkosar seg! Krokusen vil ikkje meir i år, men påskeliljene er store.

Hunden har fått medisin, veterinæren var redd for kronisk muskelbetennelse. Maks tur pr. dag er 1 km. Jaja, no er det bare att ei veke....så betrar livet seg, og vi kan gå på oppdagelsesferd i skogen. Det er så greit på våren før lauvsprett, det er så ope og fint. Her eg bur er det god "groe" for mange slags vekster, reine drivhuset. Det gjer til at bygda gror til, og det er litt trasig.

Litt kvardagsbetraktningar....

God kveld til Mia og alle saman!

Helsing Gro

Gunn sa...

God morgen Mia

Hvordan går det med deg? Tilbake fra hytta?

Jeg synes det var vanskelog å komme igang igjen etter påska. Er trøtt og sliten og litt lei. Men det går sikkert fort over. I går var jeg på trening igjen. Og ute på besøk på kvelden hos venner. I dag skal jeg SLØVE :) Tror jeg trenger det. Om formen er bedre skal vi ut en tur i kveld på et arangemang.

Her er grått i dag. Men det er varmere. Skal en liten tur på butikken nå. Kjøpe meg noe godt å spise og et ukeblad. Må være snill med seg selv og noen ganger.

Gro, det der høres ut som allergi. Så god ide med en tur til legen din tror jeg. Jeg har hatt det slik noen ganger etter bl.a innsektsstikk og sulfa. Jeg er hyperallergisk mot sulfa. Ja jeg er ingen lege men det kan være allergi.

Til dere alle ønsker jeg en GOD DAG!!

Mia, håper at du har det kjempebra!! God dag til deg og boink boink!

Klem Gunnda

Anonym sa...

Hei Alle sammen

Huff i dag er det grått vær .
men jeg er like blid fordi .

Miss piggy da Gro .....(huff ler ved tanken ,enda det aldeles ikke er noe å le av)

Stikk en tur til medisindama di du .Det høres ut som det er nødvendig .

DET ER TOMT I SKAPET FOR PÅSKEMARSIPAN uææææh
Dessuten er påska over .....
Det betyr vel at det er på tide å slutte det ??

Jeg var ute i hagen og tok noen bilder i påsken .Tysbasten jeg har stående blomstret så vakkert og den dufter himmelsk , og det var sommerfugler i den . Nå er det mange oppturer på gang der ute :-)

Tutta du må ha det kjempegøy på jentetur ,og så må du kose deg med minsten . Fikk du hørt boka forresten ?

Jona da ...er ikke tastelanka i det kreative hjørnet etter all den marsipanen ?? hmm det ordner seg nok ..

Gunnda gikk det bra med den knekkebrød spise tingen eller var det rett tilbake på dietten igjen?
Ha en flott dag på sofaen ,det er perfekt vær til det

Klem til alle som vil ha
PS leste et vanvittg bra visdomsord et eller annet sted :
en dag uten latter gjelds ikke :-)

Magnhild