5 juni 2010

På morgonkvisten......

Sitter här med mitt kaffe och läser aftenposten.....Dem har en artikel -Noen må få nej i helse Norge........om hjertepasienter,Kols,kreft samt MS pasienter,vill oftare nektes behandling fordi det är för dyrt........ inte bara kreft, men alla sjukdomar, om behandling som kan ge dig ett extra leve år till, ska typ inte kosta mer än 425 000, jag vet inte vad jag tycker om detta klart, det må ge patienten bra livskvalitet......men det å bli vurdert i pengar #"¤#¤%&%¤¤#Vem ska få nej? gammal eller ung, dem som kostar mest.....jag läste hela artikeln, så detta blev min tolkning av den.....pengar styrer allt, livskvaliteten borde vara det viktigaste....
ja, det var lite tankar på morgon kvisten....

Kram
Mia

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej syster!
Jag förstår att du blir xxkjdfjdf efter att ha läst en sådan hemsk artikel. Klart att man måste tänka på livskvalité och behandlingar varför har vi annars forskningspengar!!!!! Hit har sommaren kommit (hoppas den stannar en stund). Njuter för fullt.
Vi älskar er båda
Kram
Storasyster

Kjersti M sa...

Så hjertens enig. Så får vi heller spare på andre ting i vårt velferds samfunn. Fin blogg du har. Første gang jeg titter innom men kommer nok igjen.
Og - Gabriellas song - helt fantastisk sang og søt film :o)

Gunn sa...

Helt enig Mia. Det er grusomt å nekte folk hjelp ut fra økonomi. Og grusomt å bli vurdert som den som ikke skal få hjelp! Den som er for dyr, for gammel eller hva.

Ellers så ønsker jeg deg en strålende dag!

Klem Gunnda

Hennes sa...

Hei.

Jeg hørte noe snak om dette på radioen i dag, på vei til jobb.
Tenkte at jeg ikke var helt våken, men, det er fryktelig galt..

Men.... Flott blogg du har, jeg titter innom igjen..
Takk for kommentaren hos meg :O)

Klem Linda