19 mars 2010

Radium.........

Hej hej!
Igår var jag på Radium.....träffade på min gamla läkare från Ullevål innan jag skulle bli undersökt, det var inte han som skulle det, han blev överraskad av att se mig......men jag blev glad jag träffade han.......ja, då skulle jag bli lagd i narkos, strålläkaren och en onkologi läkare skulle undersöka mig i narkos......la mig på undersokelse bordet...så väntade jag, hörde strålläkaren prata, men jag och narkossköterskan väntade....så efter en stund kom dem in och sa att det saknades 1 läkare ja, ned från bordet och in på rummet igen, strålläkaren kom inte in och sa det till mig, så jag vet inte vem denna gubben är..........
Efter en god stund kom dem in och sa att nu var det klart igen.....op på bordet igen....men bara en läkare samt så kom min gamla läkare in och ville vara där när jag blev undersökt......då plötsligt var inte strålningsläkaren där......men det blev undersøkelse =) var fastande hela tiden.........
Efter på ringde dem efter min man han skulle vara med när jag pratade med läkaren, så gubben kom....men ingen läkare för samtal....så vi är lika kloka som innan, tydlig vis ska jag in till strålning, snart ev. redan på lördag in till den första "målning" så ska visst denna strålläkaren ringa mig idag den 19 mars....det är så många obesvarade frågor........men vid strålning blir det behandling 5 dager på rad, men hur många veckor vet jag inte.....#¤%&%¤# jag är så arg idag......var inte helt vaken igår när sköterskan kom in och sa att det inte skulle bli någon samtal....hur kan dem vara så arroganta mot en redan "liggande" patient som önskar svar, allt det obesvarande är ett ¤%%#"/((&%.......men får se om läkaren ringer, men detta gör nu att f¤#%&%¤# i mig kommer fram....nu ska jag ringa och tjata på dem flera gånger om,tills jag får ett svar=)=)=)det som är irriterande är att gubben måtte ta sig fri från jobben, alla är inte så heldiga som oss att han har den möjligheten....Vad är det med Radium som gör att jag är så glad att jag varit mest på Ullevål????? Jo, jag har varit lycklig lottad med å ha en underbara helsopersonal runt mig på Ullevål......=)=)

Nu har min pratedama ringt Radium.....äntligen har vi fått ett svar, men dem är arroganta där.....börjar med strålning efter påsk, så jag får påsken fri som vi har planlagt....bara ha fint väder i påsk å=)=)

Nu är jag så trött och sliten......

Ha en riktig fin helg.....

Kram
Mia

4 kommentarer:

Jona sa...

Huff, for et rot! Trist at du skal få oppleve det sånn. Det burde absolutt være en lege der for samtale etter en sånn undersøkelse. :( Det burde ikke være mulig!
Syns også det er trist at du blir behandlet dårlig på Radiumen siden jeg selv følte meg så godt ivaretatt der.
Jeg er hvertfall glad for at du har det bra med Ullevål! Og så fint at du får påsken fri før du må begynne med stråling :) nå får vi bare boinke for at stråling og cellegift hjelper som bare det!

Gode klemmer sendes fra meg!

Anna sa...

Herregud, at de kan behandle en pasient pa den maten.. Ja, du er flink til a ringe til folk;)

Bra at du har pasken til a kose deg med Malmo bonderna och resten av familien..

Gla i deg.. Klem

Gunn sa...

Så utrolig dårlig måte å behandle deg på. Bare rot. det burde vert helt unødvendig!!

Håper helga di har vert fin. Og så håper jeg du får en nydelig påske der du får hvilt ut og bygget deg opp til strålebehandling.

Vi reiser på hytta vår på vestlandet til påske. Ferien vår begynner neste helg. Gubben er lærer og jeg jobber på et universitetsbibliotek som er stengt i påsken:)Godt med lang ferie.

Ønsker deg en god dag Mia. Jeg står på farten til å ut. Har en del ærend å gjøre.

Klem Gunnda

Magnhild sa...

Hei Mia

Herre jeremias for en seanse på radiumen da , trodde det var et sykehus ....ikke en klovne arena .
Nå ja ...det er vel ikke opp til meg å bedømme det ,men det høres ut som man må være ved god helse for å være der .
Godt du får fri til over påske. Kos dere i påsken og nyt dagene . Nå minker det på snøen og jeg er hoppende glad ...

klem fra Magnhild