8 juli 2008

Kontroll

Ja, nu har jag varit på Ullevål.... Kom lite sent, jag hade inte lyst å dra, var rädd før vad jag skulle høra... men svulsten har växt ett par mm, det var bra...... sedan mars i år, efter 3 cellgift kurer, kontroll innan kur nr. 4. Så det är bra.
Nu är det ny kontroll den 8 aug, da får jag min vanliga läkare, inte det att jag misstror den läkaren jag hade nu. Men det var som han sa att det är allvarig sjukdom, det vet jag.... ev. så är det nya kurer da.
Nu reser vi på semester ditt näsan pekar....
Kram till alla...
Mia

7 kommentarer:

Anonym sa...

Godt kontrollen er overstått, Mia.

Det virker som om legene sier at det er en alvorlig diagnose nesten som en standardreplikk. Selvfølgelig er det det, men det vet man jo selv. Å få høre det fra en lege kan likevel være som et knytteneveslag i mellomgulvet, synes nå jeg. Og det trenger man ikke!

Håper du får en fin ferie med gode opplevelser med mann og hund!

Hilsen Emi

Anonym sa...

Hei Mia!
Da er kontrollen overstått, og resultatet var positivt....så bra! :-)
Ønsker deg og din mann en riktig fin ferie nå....kos dere!

Klem fra Marion.

Anonym sa...

Har tenkt mye på deg i dag Mia. Vet du har gruet deg noe skrekkelig! Men det er nå heldigvis ganske stabilt da, selv om det hadde vært bedre med et par mm andre veien i stedet. Kos deg i ferien din, og slapp av nå når kontrollen er over for denne gang.
Klem fra Kirsten

Anonym sa...

Hei kjære Mia,

Ble lei meg over å høre at svulsten var vokst. Men det var tydeligvis veldig lite, og siden du er fornøyd, så skal jeg være det også.
Men jeg tenker på deg vet du, så jeg håper at du får enda bedre nyheter ved neste sjekk. OG ja, det føles alltid tryggest med ens faste lege. Helt naturlig det.
Nå håper jeg du og dine får en deilig ferie. Passe blanding sol og reg, for det regnværet vi har hatt nå, har virkelig gjort godt synes jeg.
Diktingen går fint. Jeg er ferdig med alt unntatt en prolog om kjærligheten. Den kan jeg bruke litt tid på. Skal leses under middagen av Samanthas venninne, Lise.
Jeg kommer innom snart igjen, Mia. Det er jo en sånn fin side du har her og koselig med alle bildene.
Ha det godt, du og dine. Håper du også finner gleden ved å sy litt i ferien. er så imponert over det du tryller frem.

STOOR klem til deg fra
Sissel

Anonym sa...

Hallo igjen Mia,

Jeg skriver igjen jeg, håper det er ok.

Sitter nå og drikker kaffe, som vanlig.... Ikke på verandaen, for det blåser fælt her i dag. Men heldigvis er det meldt noen dager fremover med vindstille fint vær. Da kan jeg dra til Follsjø
, bade og nyte utsikten oppover mot Blefjell. Sist jeg var der, var det fremdeles snø på toppene.
Det er så deilig å sitte på en bergnabb når vannet ligger som et speil. Bare nyte roen, litt fuglekvitter og den vakre naturen.

Håper formen er bra, Mia. Syr du nå? Det store teppet du viser her, er fantastisk. Jeg ble kjent med lappeteknikk da jeg bodde i Amerika, men kjenner ingen her som driver med deg - bare deg. Det er en glede å skape noe med hendene sine. Jeg tegner, og nå som jeg har illustrert sanger til Samanthas bryllup, har jeg kost meg veldig. Det er en sån hyggelig anledning, og jeg har laget humoristiske tegninger, karikaturer, av hele gjengen pluss en masse hjerter!!

Og så er det kos med blomster. Jeg har ingen hage, leilighet med veranda, men på verandaen kommer en snart ikke frem p.g.a. all Villa de Paris i rosa rødt som brer seg voldsomt.

Jeg blir også hjemme i sommer. Må nok være forsiktig etter oppussing av leiligheten. Og selv om det blir litt regn, synes jeg det er deilig det også. Jeg har faktisk nytt de regnværsdagene vi hr hatt nå. Naturen trengte det så sårt, og jeg syntes faktisk det ble for varmt her en periode. Hmmmm, skulle vel ikke si det høyt, men jeg er ikke så glad i varmen nå som jeg var da jeg var yngre.

Igjen, jeg håper du og familien har fine sommerdager - og hunden din. Heldig som har hun. De er våre mest trofaste venner, hundene.

Mange, mange tanker til deg, kjære Mia. Vi satser på at formen din blir bedre fremover. Boinker MASSE for deg og ser frem til nye tanker fra Mia her på bloggen din. Og kanskje noe nytt fra din produksjon også????

STOR klem til deg og dine fra
Sissel

Anonym sa...

Hej Mia,
Jag hade glömt bort din blog under den mycket stressig våren och nu vet jag ju att ni har åkt iväg på semester men här kommer en rad som säger att jag tänker på dig. Skönt att svulsten håller sig på mattan trots att det var ett långt uppehåll sedan sista cellgiftet. Det där med läkare har jag lärt mig ta med en stor nypa salt (tyvärr!) och jag är glad att du har så bra kontakt med din vanliga läkare. Huvudläkaren på den avdelningen där jag gör mina kontroller är bra på att bota elaka celler och att le ett brett leende. STOPP! De flesta av hans assistenter är unga nyutbildade läkare som håller på att läras upp så dom har inte mycket erfarenhet av allt det viktiga runtomkring. Så jag har slutat att fråga något och nöjer mig med svaren på de olika proverna... trots att jag är en frågsam varelse mot du tro... men får man ingen respons är det ju ingen idé. Sista proverna var bra och om ett halvår blir det CT och Pet igen (puh!).
Passa på och njut av sommaren och kanske stöter vi på varandra i Sverige sa systern min!
Kram Pia

Anonym sa...

Hei Mia,

Titter innom for å se om det er noe nytt fra deg. Håper du er i form og koser deg disse sommerdagene, selv om været ikke er det aller beste.

Her på Notodden har det vært mye regn, og i dag blåser det fælt. Så det blir ingen badetur på meg før over helgen iallfall, antar jeg.
Og etter diverse regnværsdager pluss t.o.m. en husvask (grrr!!) er jeg moden for litt sommerferie.

Bare hjemme jeg også. Skal dere på hytta?

Tenker på deg Mia, og boinker masse for deg.

STOR sommerklem fra
Sissel